In opdracht van Netwerk VSP en Eredivisie Media & Marketing CV ontwikkelde LaRobben in samenwerking met designbureau Stylism een nieuwe bladtitel. LaRobben ontwikkelde de opzet, de bladformule en de huisstijl voor het blad OP DE MAT. Eredivisie OP DE MAT is een voetbalmagazine, gesegmenteerd op basis van
de regio’s waarin de voetbalclubs in de Eredivisie spelen. Met
landelijke eredivisiecontent en clubgebonden content. De pilot voor dit blad over voetbal in de Eredivisie zal voorlopig alleen plaatsvinden in de de regio’s Utrecht en Eindhoven. PSC en FC Utrecht prijken op de voorkant van beide 0-nummers.
Met het blad Eredivisie OP DE MAT - dat gratis huis-aan-huis wordt verspreid- voegt Netwerk VSP relevante content toe aan het folderpakket, en hoopt zo het bereik en de leestijd van het totale pakket te vergroten. De eerste onderzoeksresultaten wijzen erop dat de waardering voor redactionele en commerciële content erg hoog is. Een aantal partijen die aan de pilot meededen, merkten dat hun advertentie in Eredivisie OP DE MAT het beter deed dan in de reguliere huis-aan-huisbladen.
Met Eredivisie OP DE MAT heeft Netwerk VSP een uniek uitgeefconcept in handen. Grote uitgevers kijken jaloers de kat uit de boom. Voorlopig is NetwerkVSP zelf de uitgever van dit unieke blad. Komende weken valt de beslissing of het magazine vanaf september maandelijks gaat verschijnen. Mocht dat gebeuren en kan het blad zichzelf in financiële zin bedruipen, dan ligt het voor de hand dat zal worden nagedacht over de vraag of de frequentie omhoog kan.
Lees lees hier het interview met Saskia Hamminga over OP DE MAT