Vivaboxes is een (Belgisch) cadeaubon- concept ‘met een voorproefje’. Je geeft een mooie doos weg, met daarin een product dat de ontvangerdirect in de stemming brengt van de in te wisselen cadeaubon. Daarna kan die de cadeaubon inwisselen voor zijn of haar favoriete product. Zoals de Vivabox ‘Wereldwijnen’. Met 5 kleine 25 cl flesjes wijn om voor te proeven. De bijgaande cadeaubon is in te ruilen voor een grote fles van de wijn die je het lekkerst vond smaken.
Bij de opstart in België is Vivaboxes begonnen met de Parfumbox. Een doos met parfum staaltjes en een cadeaubon voor een fles parfum. Inmiddels is er een ruim assortiment aan Vivaboxes voorhanden, die te vinden zijn op http://www.vivaboxes.be/. In Nederland is Vivaboxes pas recent van start gegaan en zijn het assortiment en de distributie dus nog niet zo uitgebreid. LaRobben is gevraagd om de bredere marktintroductie in Nederland voor te bereiden. LaRobben zal voor Viavaboxes de volgende onderdelen opzetten en uitrollen:
- Analyse van de Nederlandse markt.
- Strategieontwikkeling voor verdergaande marktintroductie in Nederland.
- Media-advies.
- Campagneconcept en middelenontwikkeling.
- Meedenken in productontwikkeling voor de Nederlandse markt.