Adverteerders kunnen hun tuinmeubelenfolder natuurlijk laten bezorgen bij iedereen die kan zitten. Maar het kan ook slimmer. In deel 2 van de columncampagne, die LaRobben ontwikkelde voor Netwerk VSP staat daarom van 15 juni tot en met 31 juli het thema ‘segmentatie in huis-aan-huis communicatie’ centraal onder de titel 'Zit u wel goed'.
www.netwerkvsp.nl/segmentatiespel. Ook kunnen adverteerders en media- en reclamebureaus een gratis door Netwerk VSP samengesteld boek over segmentatie opvragen via die website. Spelers maken bovendien kans op een Fatboy Original. In april en mei stond al het mediumtype huis-aan-huis zelf centraal in de columncampagne. De hoofdprijs – een etentje bij de Librije – werd toen gewonnen door Ingrid Bienefelt.
Met Netwerk VSP kunnen adverteerders hun doelgroepsegmentatie en verspreidplan intelligenter maken en daarmee hun respons verhogen. Met behulp van het postcodesegmentatiesysteem Streetlife van zusterorganisatie Cendris, brengt Netwerk VSP bestaande klanten in kaart en laat ze zien waar nieuw marktpotentieel zit. Bijvoorbeeld aan de hand van een klantherkomt-, reistijd- of look-a-like analyse. De campagne rondom segmentatie – die dus bedacht en gemaakt werd door LaRobben – bestaat uit een column die geplaatst wordt in diverse vakbladen, een bannercampagne op Linkedin, PR-activiteiten en een online segmentatiespel dat gespeeld kan worden op