donderdag 7 juli 2011

Vandaag eten we worst

Elke week wachten shoppers in Nederland op het gesealde pakket met folders van Netwerk VSP. Ze kijken uit naar de weekaanbiedingen van adverteerders als HEMA, Kruidvat, MediaMarkt en Blokker. De aanbiedingen van grote supermarkten bepalen zelfs wat we die week eten. Of woensdag gehakt- of worstdag wordt. Vanuit dit inzicht ontwikkelde LaRobben een columncampagne voor Netwerk VSP.
Hierin staan in prikkelde columns de feiten op rij over de krachtige werking van huis-aan-huis communicatie. Een mediumtype dat nogal eens last heeft van vooroordelen. LaRobben ontwikkelde een webapplicatie - de Netwerk VSP kennisquiz - waarin marketeers de strijd met elkaar aangaan. De hoofdprijs was een ‘vandaag eten we bij de Librije’-diner voor twee. De campagne bestond naast de webapplicatie uit diverse mailpacks, een boekje over de kracht van huis-aan-huis, een gerichte bannercampagne op Linkedin en PRacties. De resultaten waren boven verwachting met overweldigende deelname aan de kennisquiz en meer dan 150 aanvragers van het het boekje.